English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دبیر ستاد مراکز لجستیک وزارت راه‌وشهرسازی: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران می‌تواند به‌عنوان یک شرکت لجستیکی قدرتمند در حمل‌ونقل ترکیبی ورود کند

دبیر ستاد مراکز لجستیک وزارت راه‌وشهرسازی: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران می‌تواند به‌عنوان یک شرکت لجستیکی قدرتمند در حمل‌ونقل ترکیبی ورود کند
هیئتی از معاونت حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی به سرپرستی مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل و دبیر ستاد مراکز لجستیک وزارت‌خانه از انبارها، امکانات، تجهیزات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شرکت‌ها‌ی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان، جلفا و بازرگان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، هیئتی از معاونت حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی به سرپرستی مهندس «مهدی صفری‌مقدم» مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل و دبیر ستاد مراکز لجستیک و دیگر مدیران ارشد این معاونت در حاشیه بازدید از پایانه‌های مرزی و مناطق آزاد ارس و ماکو و ارزیابی وضعیت ترانزیتی شمال‌غرب ایران با حضور مدیران‌عامل شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی سهلان، جلفا و بازرگان، از انبارها، امکانات، تجهیزات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها این شرکت‌ها‌ بازدید کردند.

دبیر ستاد مراکز لجستیک وزارت راه‌وشهرسازی با تاکید بر مزیت‌های استفاده از حمل ترکیبی (ریلی–جاده‌ای)، گفت: مشکلات اصلی بخش لجستیک کشور، شناسایی و اولویت‌بندی شده و برای حل آن‌ها نیاز است تا همه سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مرتبط با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

صفری‌مقدم درباره راه‌کارهای حل این مشکلات، افزود: در قدم نخست باید به فکر ایجاد مراکز لجستیک ترکیبی باشیم و به واسطه آن بتوانیم به یک همکاری میان مدل‌های ترکیبی جاده‌ای و ریلی برسیم. این دو بخش نباید حالت رقابت داشته باشند و در صورت همکاری، می‌تواند بخش عمده‌ای از معضلات لجستیک کشور را حل کند. همچنین در قدم بعدی باید به سهم پایین حمل‌ونقل کانتینری توجه ویژه داشته باشیم و آن را اصلاح کنیم.

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به بازدید از مجموعه‌های تهران و غرب شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در چند ماه گذشته و با ابراز خرسندی از ظرفیت بالای این مجموعه در منطقه شمال غرب کشور و توانایی انجام عملیات لجستیکی در این منطقه، اظهار داشت: بیشتر سازمان‌ها در کشور با پایین بودن سرعت عملیات لجستیکی مواجه هستند، ولی مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با استفاده از فن‌آوری روز و اسناد الکترونیکی، این فرآیند را تسریع بخشیده است.

وی افزود: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران می‌تواند با تکیه بر منابع و مزیت‌های منحصر به فرد خود علاوه بر عملیات سنتی تخلیه، بارگیری و انبارداری به‌عنوان یک شرکت لجستیکی در حمل‌ونقل ترکیبی بار نیز ورود پیدا کند.

گفتنی است؛ در این بازدیدها، «رضا نظری» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی سهلان، «ولی پورعلی» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی جلفا و «بهروز جبیبی» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بازرگان به معرفی امکانات، زیرساخت‌ها، تجهیزات و فرآیند ارایه خدمات عملیاتی به کالاهای ورودی از طریق ریل و جاده پرداخته و گزارشی از حجم عملیات کالاهای کانتینری و فله‌ای در هر یک از سه شرکت را ارایه کردند.



۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۶:۱۳
تعداد کلیک: ۸۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500